torsdag 7 februari 2008

Uppföljning av intervjun

Den 22 januari var jag på anställningsintervju för ett jobb som butiksbiträde här i stan. Kvinnan som intervjuade mig lät nöjd med det jag svarade på hennes frågor och det kändes som om vi kom bra överens. När jag gick därifrån kändes det som att det i alla fall inte var en omöjlighet att jag skulle få jobbet. Hon skulle höra av sig på fredag samma vecka eller senast veckan därpå. Hörde hon av sig på fredagen? Nej. Hörde hon av sig veckan därpå? Nej. Jag ringde till hennes mobil någon dag under den veckan för att höra hur det gick med tillsättningen. När hon inte svarade lämnade jag ett meddelande på mobilsvaret att hon kunde väl höra av sig eller så skulle jag återkomma senare. Hon hörde inte av sig. På torsdagen samma vecka ringde jag till butiken för att höra med henne hur det gått. En kollega svarade och sa att hon är här en kort stund imorgon. "Okej" sa jag, "ska jag testa att ringa imorgon igen?" "Nej hon är här så kort stund så det är bättre att hon hör av sig till dig." Okej tänkte jag, vi får väl se hur det blir med den saken. Nu är det den 7 februari och jag har ännu inte hört något om ifall tjänsten är tillsatt eller inte. Jag vet att tjejen ifråga är sjukskriven på halvtid - men det innebär ju också att hon jobbar halvtid!! Jag tycker att det är jäkligt dålig stil att inte höra av sig - oavsett hur beskedet ser ut.
Ring istället så jag får veta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar