måndag 25 februari 2008

Idag har jag gjort en hel del

Nu har jag inte fört matdagbok på några dagar, och det beror nog mest på ren lathet faktiskt. Men jag kan ju berätta lite om kvällens middag. Marina var på besök och vi hade bestämt att vi skulle laga middag tillsammans, dock hade vi inte bestämt vad. Så när hon kom så frågade jag om hon ville ha fisk eller kassler. Det blev fisk, rättare sagt så lagade vi panerad kummelfilé med fisksås från Blå band och basmatiris och kokt broccoli. Till efterrätt blev det den sista vaniljglassen, skivad banan och några maränger - mums :)

Inte nog med att det blev en vettig middag, jag har varit igång hela dagen och gjort en massa nyttiga saker. Steg upp redan vid sju och åt frukost - havregrynsgröt med linfrö, russin och skivad banan och mellanmjölk. Därefter gick jag faktiskt och la mig igen haha... Gick upp två timmar senare och tog hand om disken. Sen ringde jag till kontaktpersonen för jobbet i Karlskrona och fick veta en hel del nyttiga saker, sånt som är bra att veta när man ska anpassa sin ansökan så att det verkligen framgår att just jag är bäste kvinna för jobbet i fråga! Ansökan är nu skriven men jag måste ringa till den fackliga kontaktpersonen också och kolla så att mitt löneanspråk inte är helt åt skogen, och det kan jag göra först imorgon. När jag ringde vid halv elva så var hon på tjänsteärende och skulle vara tillbaka halv tolv. Sen ringde jag strax efter två och tänkte att nu har hon väl kommit tillbaka från sitt ärende och till och med äitit lunch. Då hade hon gått för dagen! Arbetar inte människan?

Jag har möblerat om lite hemma också - plockat undan och arrangerat om bland ljusstakar, bytt plats på min moppe-byrå, min skrivbordshurts, nattduksbordet och den lilla bruna pallen som stod i vardagsrummet innan. Jag har flyttat in båda bruna stolarna till sovrummet och fått en luftigare känsla (jag ska lägga upp en bild på det) och ställt mina fotoalbum i bokhyllan i vardagsrummet.

Motionerat har jag också hunnit med! Det blev promenad med inslag av jogging, ca 2 km. Inte så långt men ändå! Lite styrketräning blev det hemma sen i form av armhävningar och situps. Åt en snabblagad lunch efter det för när jag kom hem var jag hungrig; isterband med rotfruktspytt, två smörgåsar till och ett glas mjölk.

Nu har jag precis tagit en kopp te, klockan är mycket och jag ska alldeles strax gå och lägga mig. Godnatt och sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar