tisdag 19 februari 2008

Mat lördag 16 feb

Lördag känns längesen nu och jag kommer inte ihåg tiderna exakt för när jag åt. Det var ingen bra dag, vare sig ur närings- och energisynpunkt eller tidsmässigt. Det var en hel del tomma kalorier och jag väntade på tok för länge mellan måltiderna.

Frukost ca kl. 10: Cornflakes och havremjölk och skivad banan. Ett knäckebröd med Bregott, skinka och skivad banan. Ett knäckebröd med Bregott och jordgubbsmarmelad. En kopp te. Löste Melodikrysset samtidigt så därför kommer jag ihåg tiden. Och jag löste hela krysset också! :)

Lunch - nix. Satte upp vardagsrumslampan istället så nu är den äntligen på plats!

Eftermiddagsfika ca kl. 14: Kaffe med havremjölk. En vetetubsmacka med Bregott, avocado, skinka, tomat och svartpeppar. Ett digestivekex med Bregott, avocado och svartpeppar. Hade sällskap av lampuppsättaren.

Innan jag och M åkte till Citygross för att handla lämnade jag tillbaks en film jag lånat och passade då på att köpa en bit Snickers i förebyggande syfte - dels för att behålla energin under handlingen och dels för att undvika att köpa onödiga onyttiga saker - vilket jag inte heller gjorde!

Sen middag ca kl. 20.45, hos mamma: Pizza 'Gorgonzola' med fullkornsbotten: Oxfilé, färska tomater, champinjoner och gorgonzolaost. Två glas vatten till.

Strax därpå, kanske kl. 21.30: En kopp te med en mjuk hembakad rågsmörgås med tomatmarmelad och en hembakad kringla.

Innan läggdags, ca halv ett efter midnatt: Ett glas c-vitaminbrus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar