tisdag 19 februari 2008

Mat tisdag 19 feb

Frukost kl. 8: Cornflakes, havregryn, linfrö och russin med mjölk. Två mjuka smörgåsar, en med Bregott, skinka och gurka, en med Bregott och messmör. Ett knäckebröd med Bregott och skinka. En kopp te till.

Lunch kl. 12.15: Kroppkakor 2 st som jag sjöd i lättsaltat vatten i 15 minuter. Smält smör och lingonsylt. Sallad på riven morot och kålrot med lite olivolja, citronsaft och svartpeppar till. Ett glas mjölk till maten.

Eftermiddagsfika kl. 15: En kopp kaffe med mjölk, två digestivekex med Bregott och prästost 31%, en kokoskaka och en arraksboll. (Jag börjar tröttna på de där arraksbollarna nu, men så är det bara en kvar i förpackningen... får väl skänka bort den till någon behövande!)

Kvällsmat kl. 23.00: Omelett med spenat (hade egentligen velat ha färsk hel bladspenat men nu fick det bli hackad spenat som fanns i frysen) och körsbärstomater, kryddad med muskot. En kopp te. Ett knäckebröd med ost. Ett knäcke med marmelad. Tittade på Ett herrans liv och skrattade gott åt de loja församlingsborna!

(Hm... jag kommer faktiskt inte ihåg ifall jag åt något emellan fikat och kvällsmaten - jag tycker att jag borde gjort det men det är inte alls säkert.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar