torsdag 6 oktober 2005

Rena fötter och körtankar

"Last night of the Proms" på TV, och bad för fötterna.

Det är så skönt efteråt att ha gjort i ordning sina fötter, filat lite (det behövdes verkligen), klippt naglar, smörjt in och sen ner i ett par sköna tofflor. Inga hårda kanter, nästan som bebisfötter :) Nåja, kanske inte ändå. Men "Efter" är så mycket bättre än "Före". Det kanske vore något för TV, ett program om fot-makeovers? Så många makeover-program som det finns... Hehe, kanske inte... Det stöter nog bort folk i stället för att locka dem att titta.

Innan "The Proms" tittade jag lite på Aktuellt, och såg den stora körlegenden Eric Eriksson, 87 år gammal dirigent, still going strong! Undrar just om de andra i F-kören såg det där. Det vore något att bita i med den ambitionsnivån! De var väldigt glada i måndags i alla fall efter en otraditionell körövning, eftersom vår körledare var bortrest och vice körledare inte heller kunde så fick jag ta över! Kul! Det är ju roligt att få styra lite, och få påtala saker som man annars bara tänker stilla för sig själv, sånt som egentligen inte hör till körens ambitionsnivå men gärna till min egen! Och det verkade faktiskt som de gillade det :) Skulle kanske nämna något om det, att jag gärna håller i fler övningar, till någon i styrelsen.
Men en sak som jag funderar på - de applåderade efter övningen, förmodligen för att de tyckte att jag var duktig som körledare. Men, nu till min poäng - hur många gånger måste jag, i stället för vår ordinarie körledare, hålla i övningen för att de ska sluta applådera? Jag har hållit i några uppsjungningar innan och då har de också applåderat. Jag menar, varför applådera? Så märkvärdigt är det väl ändå inte, eller? Fast det är ju kul ändå att de gör det :)

"The Proms" ja, höll nästan på att glömma bort. Brittisk körmusik från olika parker genom hela Storbritannien, direktsänt. Och en jättekör! Så pampigt med "Rule Britannia", "Land of hope and glory" och så givetvis Storbritanniens nationalsång *lyrisk*. Och det var så kul att se folket i kören spexa och larva sig under "Fantasia on British Sea-songs" :)

Nu är det inte så sent för mig, men senare för min sambo som gick upp tidigare (hm, hängde det där ihop?). Läggdags hur som helst och sambon väntar. (Dumt med dator och säng i samma rum :( .)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar