onsdag 5 oktober 2005

Granndjur

Djur i grannskapet eller granna djur? Ja, det är både och :)

Julia först, denna gosiga katt som alltid vill kela.
Hon kommer alltid fram när hon ser mig och vill att jag ska klappa henne - och det gör jag ju gärna :) Framfusig är hon också. Flera gånger har hon försökt hoppa upp i famnen på mig - men så nära vill jag inte ha henne. Visst, jag gillar katter, men jag är också allergisk mot dem :( Så alltför närgången kontakt gör att ögonen rinner, näsan kliar, jag nyser och även att huden kliar (jo, jag tvättar händerna efteråt varje gång). Inget kul - vare sig symtomen eller att jag inte kan umgås med katter.

Sen har vi den lilla valpen. Han brukar skutta runt i området med sin matte, och han är ju bara för söt!

Tog ett paparazzikort på honom (jag inbillar mig att det är en hane) från vardagsrumsfönstret, så tyvärr syns bara bakdelen. Men visst är den lovande? En riktig liten pälsboll :)


2 kommentarer: