onsdag 5 oktober 2005

Lyckan av saker

Vad barnsligt roligt det kan vara att köpa sig något nytt!

Igår var jag på Guldfynd, jo de finns faktiskt i den här lilla stan :) - och köpte mig ett nytt smyckesskrin.
Jag hade spanat på det länge innan jag bestämde mig för att traska dit och göra slag i saken. Saken var ju den att det var inte det billigaste smyckesskrinet jag köpt (hm, jag har nog aldrig köpt något innan, utan fått i present), men det är ju så snyggt! :)

Många fack och ett litet reseetui har det så det är väldigt praktiskt.

Reseetui i närbild.

Idag på morgonen satt jag och inredde det med mina smycken, och det slog mig att jag använder knappt hälften av de smycken som jag äger, och dessa använder jag ganska sällan. De flesta smycken som jag har är födelsedagspresenter och julklappar, det är inte precis så att jag köper smycken själv, förmodligen för att jag vet att jag använder smycken så sällan ändå.

Nu har de i alla fall fått ett anständigt ställe att bo på :) Den senaste månaden har de legat i en liten låda i min Moppe-byrå från IKEA, eftersom mitt gamla smyckesskrin gick sönder i tvätten. Jo, jag tyckte att mitt gamla smyckesskrin luktade illa och behövde rengöras, så jag tog nagelborsten och lite ljummet tvålvatten och borstade försiktigt och allt gick bra tills dagen efter när jag skulle se om det hade torkat; tyglimmet hade släppt och bandet till luckan hade gått sönder :( Fast det var väl lika bra för i illaluktande tillstånd ville jag ändå inte ha skrinet, så då började jakten på det nya skrinet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar