onsdag 19 oktober 2005

Buffé

Varmt och skönt, fullt med folk, fullt med god mat. Det var en väldigt trevlig stämning på restaurang Nipan, men det var väl för att alla hade varit på marknaden, blivit frusna och hungriga och sen tinat när de kom innanför restaurangens dörrar.

Det var precis som ett julbord, fast den julspecifika maten saknades, som Janssons och dopp i grytan och pepparkakor och glögg etc. Först sill, kallskuret och sallader på ett bord, sedan varmrätt, som tyvärr inte var så varm som jag kunde önskat. Hade jag sett micron som stod i andra änden av rummet hade jag gått och värmt maten. Gott var det ändå. Fem varmrätter fanns det att välja på, fast en av dem var barnens (köttbullar) och en av dem var vegetarisk. Därutöver fanns det lax, kokt potatis, kyckling och ris, och fläskfilé och potatisgratäng med sherrysås. På efterrättsbordet kunde man välja på fruktsallad, cappucinomousse som var jättegod med små chokladkulor i, grädde till fruktsalladen om man ville det, och precis när vi kom fanns det också princesstårta men den hade tagit slut när vi hade hunnit fram till efterrätten.

Jag och Janne mitt i maten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar