fredag 14 oktober 2005

Pigg, piggare, piggast?

Steg upp klockan kvart i sex i dag! Och det mest anmärkningsvärda var att jag gjorde det för att jag kände mig så pigg!!

I och för sig så ringde Jannes väckarklocka eftersom han brukar gå och träna på morgnarna, men normalt så brukar jag vara så borta att jag knappt märker väckarklockan. Inte idag!

När han kom hem från träningen så hade jag förberett frukost så det var bara för honom att hoppa in i duschen och sen sätta sig till bords :) Trevligt med sällskap för en gångs skull - tyckte både han och jag!

Nu snurrar tvättmaskinen i tvättstugan nextdoors (det som blev över från igår kväll som vi inte hann tvätta på vår bokade tid), jag dricker Edsele-te (köpt på Ramsele marknad) och skriver på diskussionen i uppsatsen - nej, jag har inte lämnat in den än :( - eftersom jag kände sån inspiration för att skriva (tar en liten blogpaus just nu bara), jag har en disk och stryktvätt från igår som väntar på mig, jag ska gå till apoteket och köpa allergimedicin eftersom jag ska på kattbesök i helgen, jag ska packa färdigt, eventuellt ska jag gå och klippa mig - och allt detta ska göras innan tolv för då kommer Janne hem och vi ska äta lunch. Sen ska vi åka till Härnösand och hälsa på hans föräldrar i helgen. Tar typ 5 timmar att köra (45 mil). Jag kommer alltså inte att kunna skriva något här i helgen, men jag får berätta nästa vecka!

1 kommentar: