måndag 6 mars 2006

Rolig post 2

Idag när jag åt frukost hörde jag ett ljud, det lät som det knackade på dörren. Men, tänkte jag, varför knacka när vi har en ringklocka - och trodde istället för en kort stund att det var grannarna ovanför som väsnades. En kort stund var det, för bara någon sekund senare hörde jag hur det kom in post genom brevinkastet, jag tog mig till dörren, och se (hör) - det knackade till igen! Jag öppnade och på andra sidan stod brevbäraren och höll i en liten kartong, som dock var tillräckligt stor för att inte gå in i brevinkastet. Kartongen var till mig, och i den låg en styck pulsklocka, ett styck pulsbälte och en styck stegmätare! Kul! Det var nämligen två månader sen jag beställde sakerna, tillsammans med två nummer av I form. Och innan jag kunde få hem sakerna skulle jag dessutom köpa ett nummer till genom prenumerationen. Det har jag gjort och nu har de kommit!

Ett beteende som är ganska vanligt är väl att man beställer en prenumeration bara för att kunna få grejerna som kommer på köpet, men i det här fallet vill jag faktiskt ha tidningen också.

Nu sitter jag här vid datorn och skriver, har grejerna (inte stegmätaren) på mig och jag ser att jag har en puls på 75-77 slag i minuten. Vad bra! Då vet jag att jag lever, tss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar