fredag 4 januari 2008

Glädje i vardagen

Åh nu är jag glad! Tänk att en sån liten grej som att ringa ett samtal kan vara så stort för ens egna personliga utveckling!

Jag ringde nyss för att höra att en ansökan som jag skickat kommit in, och mannen på andra sidan luren lät inte alls så farlig som jag trodde han skulle göra. Tvärtom lät han trevlig, och han berättade om hur många som sökt och hur många de skulle ta till intervju. Jag passade på att säga varför jag sökt - att jag är hälsopedagog, berättade om mitt hälso- och kostintresse, och att jag har vana vid receptionistjobb. Han lät i alla fall inte ointresserad, så jag hoppas att jag får komma på intervju i alla fall!

Så jag är glad dels för att jag övervann min telefonskräck och vågade ringa, och dels för att han lät positivt inställd till mig och min ansökan. Nu gäller det att hålla tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar