måndag 21 januari 2008

Det skulle bli en perfekt födelsedagspresent

Imorgon ska jag på anställningsintervju! Det är i en butik här i stan, och jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra imorgon för jag vill ha det här jobbet! Förvisso har det ingenting med min utbildning att göra och det känns lite surt för det skulle sett så mycket bättre ut på mitt cv med mer erfarenhet i min bransch. Å andra sidan är det ett jobb och jag behöver ett, om inte annat så för att betala hyran med andra pengar än mina sparpengar...

Om jag skulle få det här jobbet så vore det toppen - då har jag anställning sommaren ut med chans till förlängning. Jag kommer att få träffa en massa olika människor, både inhemska och turister - ett folkslag som jag jobbat mycket med tidigare - prata engelska och tyska, hålla på med försäljning och andra uppgifter som man gör när man jobbar i butik (dvs sådant jag kan), ge lite tips och råd, ha en liten yta att rå om... ja plus att det vore en riktigt bra födelsedagspresent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar