söndag 30 december 2007

Söndagsmorgon

Man kan ju undra vad jag gör uppe innan nio en söndagsmorgon men sanningen är den att jag var tvungen att stiga upp vid sju för pappa skulle komma och hämta syrran för de skulle åka till Stockholm idag. Min syster har alltså sovit över här i natt, och bilen till Stockholm skulle lämna stan senast halv nio. De åkte för kanske en halvtimme sen.


Med tanke på att vi var uppe till halv tre i natt och sedan steg upp vid sju så är jag ändå förhållandevis pigg. Innan när jag funderade på vad jag skulle göra idag så slog det mig att det vore skönt att städa ordentligt inför det nya året, vilket jag är tämligen säker på att jag också ska göra idag. Jag har en förkylning i kroppen så jag får dock ta det lugnt. Men tro mig, det behövs verkligen städas! Syrran och jag plockade dammtussar igår, stora som råttor! Undrar just var ifrån alla dammråttor kommer...


Nedan är en bild från när jag städade för första gången efter att jag flyttat in under tvättbänken i badrummet mitt gamla boende - visst ser det trevligt ut? Som tur är, och inte bara på grund av tur, är det inte så illa hos mig nu. Och nej, det är inte min binda. Jag misstänker att de förra hyresgästerna lät den ligga kvar så att nästa som flyttade in skulle ha något att städa bort...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar