onsdag 19 december 2007

Inför jul

Jag har inte bloggat på några dagar nu och det har hänt en del sen sist. Det har varit luciatåg i biblioteket (jag var lucia) med mer folk än förväntat så jag blev lite nervös när jag såg alla. Jag har varit på anställningsintervju och slagits om en plats som personlig assistent med två andra tjejer, och jag fick i alla fall minst brons, dock ej guld. Men, det är bara att gå vidare. Ska ringa några samtal snart i jobbsökarsyfte och skriva en ansökan, så nog har jag att göra. Fika sen idag på stan med några kompisar och inhandla de sista julklapparna - de flesta är redan fixade och det känns jätteskönt. Jag har haft lilljul med pojkvännen; vi bakade pepparkakor som inte blev jättelyckade men det var roligt och vi hade mysigt med glögg och lussekatter och pepparkakor och julklappsbyte. Jag har varit på lunch med min bror och far, pratat i telefon med storasyster som idag åker till Sverige. Det kan låta vardagligt men eftersom pappa normalt bor i Ryssland och brorsan alltid har något på g så är det svårt att samla dem. Och syster min bor normalt i USA så... då ses vi inte så ofta.

Men... nu ska jag ta och göra mig i ordning så att jag kan ta mig för alla dagens uppgifter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar