lördag 6 maj 2006

Jobb igen

Så var det dags igen. Inte för att jag tycker det är tråkigt, absolut inte – det är kul!

Dags för uppföljning av testen som gjordes i vintras. En del är mer eller mindre motiverade, några kommer inte och ringer inte heller om att de inte kan (varför? Glömmer de bort tiden? Tänker de att det inte gör något att de inte hör av sig innan?). Respektlöst är det, både mot mig som får vänta på någon som inte behagar komma (visste jag att de inte kunde komma skulle jag ju kunna göra något annat med min tid) och mot företaget eftersom det är det som betalar för de här uppföljningarna.

Det roligaste är när jag får vara med om framstegen, lyssna på deras entusiasm och imponeras av deras motivation. Det svåraste är att motivera dem som skulle behöva det mest och som minst vill det. Eller att försöka förklara något för de som har fixa (och märkliga) idéer om hur saker och ting egentligen är (enligt dem själva).

Men det är roligt! Tråkigt att det inte håller igång under en längre tid bara. Fast nu har jag fått mer uppdrag så jag ska inte klaga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar