måndag 8 maj 2006

Sommarjobb och drömmar

Skriver detta när jag väntar på en klient som skulle kommit för 10 minuter sen. Vill bara berätta att jag nu vet att jag har jobb i sommar också! Fast inte i stan, utan på turistbyrån i Hemstaden. Får se hur länge det varar. Kanske redan från v. 23, med 2 veckors uppehåll runt sista helgen i juli, tills sommaren ut antar jag. Mer info om detta kommer senare i eftermiddag!

Tråkigt bara att jag måste flytta från sambon under sommaren. Men det får väl gå på något sätt.

Det går ju an att ha det så här, men helst vill jag ju ha ett jobb som är kontinuerligt, som inte växlar så totalt under årets gång. Sommarjobb växlat med eget företagande inom hälsokonsultering växlat med perioder av arbetslöshet. Nej tack. En stadigvarande inkomst vore inte helt fel! Då skulle jag kunna spara undan till den där resan som jag och sambon pratar om, hitta på lite mer saker, hälsa på min syster i USA, jag och sambon skulle kunna flytta till ett större boende vilket leder till att jag skulle kunna flytta ut mina saker ur mitt förråd och slippa bo i kappsäck. Det känns lite så ibland.

Undrar när det där jobbet kommer…

N.B.: Inlagt ca 14 timmar senare än det är skrivet eftersom jag inte har tillgång till internet i jobblokalen och inte hade tid till bloggen förrän nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar