måndag 29 maj 2006

Uppdatering

Här kommer en kort resumé om vad som hänt i mitt liv sen sist:

(Obs! Ej i kronologisk ordning.)

Hyrbil med dragkrok är bokad till Växjö och cykelställ är fixat.

Det har regnat.

Resa med mor min till svärföräldrarna - spännande och trevligt. Höga kusten-bronutflykt, shopping i Ö-vik och massor med mat.

Det har regnat och haglat.

Bio: DaVinci-koden. Hade inga förutfattade meningar eftersom jag bara vet att det har talats så om boken o filmen, men inte satt mig in i vad som har sagts. Tyckte den var bra, men så har jag ju inte läst boken och därmed har jag inget att jämföra med. Bra skådisar, fascinerande story, men får nog lov att se filmen flera gånger för att riktigt hänga med i svängarna.

TV: Eurovision Song Contest. Hardrock hallelujah!! Yeah, äntligen, lilla Finland - grattis! Vilken skräll!! :D

Det har regnat och åskat och blixtrat.

Middag på A. Åh så gott! Räkcocktail på husets vis till förrätt och souvlaki med tzatziki till huvudrätt. Efterrätt åt vi hemma - kladdkaka enligt M, med vispad grädde och chokladströssel. Mums!

Är färdig med jobbet också. Känns sådär. Konstigt. Lite vemodigt att det är slut, men det blir säkert fler omgångar ändå. Nu ska jag ju söderut istället för att jobba med tyskar och engelsmän och amerikaner - och en hel del svenskar också förstås!

Det har regnat ännu mer, och haglat lite också. Men precis före det så testade jag Magnums yoghurtglass med hallonsmak tror jag det var, eller var det jordgubb? God var den i alla fall, och det var väldigt bra timing med vädret för solen sken hela tiden som jag åt glass.

Har gått på marknad här i stan och fixat presenter till småttingarna i T. Skönt att ha det gjort. Nu ska vi bara ta oss dit också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar