måndag 28 november 2005

Svärföräldrar på besök

Svärföräldrarna (nåja, nästan, eftersom jag är sambo) var här förra helgen och vi passade på att julhandla på Dalarnas största köpcenter. Kan tänka mig att det blev en hel del för deras del, med tanke på alla kassar de släpade ut till bilen. Det var kul att få besök men det var faktiskt ganska skönt också när de åkte förra måndagsmorgonen, efter att ha varit här sedan fredagen dessförinnan.

Av någon lustig anledning så är det alltid mer mat i kyl och frys efter att de har åkt än vad det var innan de kom. Ändå tycker jag att vi äter ovanligt ofta och ovanligt mycket när de är på besök här. Men, de brukar ha med mat hit, för de vill nog inte snylta på vårt matkonto. Tvärtom så kan man säga att de höjer räntan rejält :) Inte för att det behövs, vi svälter inte precis.

En annan följd av deras besök är att sambon fick på dubbdäcken på bilen mycket tidigare än han beräknat. I och för sig ska ju bilen mest stå i vinter, men det är ju bra att ha de gånger man är ute och kör. Inte för att jag skulle vara det, jag får ju knappt köra hans bil, men ändå...


En sak till som bör nämnas är att motionen som man får i vanliga fall blir praktiskt taget försumbar när svärföräldrarna är här. De åker bil nästan överallt, och jag förstår att det är för deras krämpors skull, men det skulle ju vara bra för svärfar att röra på sig lite mer med tanke på den oroväckande kalaskulan, som säkert är en bidragande bov i knäbesvärs-dramat. Kan ju inte låta bli att tänka på sånt, en arbetsskada jag har (hehe fastän jag inte ens har jobbat inom mitt yrke!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar