söndag 6 november 2005

Underbart är kort

ja, alldeles för kort. Och underbart var det.

Vad ska jag säga, wow,
The Real Group live på Cassels - åååååh :)

Wonderful!

Jag har bara hört dem på skiva tidigare och visste lite halvt om halvt hur de ser ut. Att de låter bra vet jag ju redan, men vilken upplevelse att se dem live! Inte bara musiken, utan också vilka härliga personer de är - mycket humor och bjuder på sig själva gör de. Och vilken akustik i Cassels, denna kopia av
Bank of England mitt ute i skogen - men jag tvivlar på att riktiga Bank of England har en scen som huvudattraktion, ja om de överhuvudtaget har en sådan. Det låter ju inte riktigt så på namnet...

Det var första gången jag var på Cassels. Jag ska dit igen i december på julkonsert, och då hoppas jag att jag inte behöver stå i kö till serveringen i 25 minuter för att hinna slänga i mig en halv flaska cocacola och en kanelbulle - vilket vi fick lov att göra eftersom vi hamnade i den senare delen av kön, som ledde uppför en trappa, och sen uppför en trappa till, och därefter halvt genom en stor sal för att äntligen nå till två ineffektiva personer som meddelade, när jag kom fram, att kaffet var slut. Så då fick det bli läsk istället. Lyckligtvis var det inte lika mycket folk i trappan när vi var på väg nerför i all hast med bullen i ena handen och colaflaskan i den andra, och vi lyckades faktiskt tajma in vår "nedtrappning" med inringningen till konsertsalen.

Men jag ångrar att jag inte hade mer kontanter i plånboken eftersom det var skivförsäljning efter konserten av deras nya album. Anders Jalkéus stod och signerade varenda skiva :) Fast det är ju ändå inte säkert att det skulle funnits pengar i automaten med denna kontantbrist som det är just nu... Får kila till Åhléns imorgon!

En annan sak som jag ska göra imorgon är att läsa tidningen för att läsa recensionerna - bara för nyfikenhets skull (jag vet ju hur bra de var ändå :))



Fotot är från The Real Group's hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar