måndag 8 oktober 2007

Rätt tajming

Jag hoppas hoppas hoppas att jag kommer få vardagsrummet tapetserat innan soffan kommer! Annars blir det inte kul för mig att behöva bogsera ut soffan från rummet för att någon dag senare bogsera in den dit igen. Och var skulle den stå under tiden de tapetserar? Men tapetseringen är väl inte största problemet, för vore det bara det så kunde ju soffan lugnt stå kvar där inne väl täckt med plast, men de ska ju slipa parkettgolvet också! Det kommer bli så fint och kännas så skönt att ha ett riktigt fint hem sen, men innan dess - och under tiden... Men jag hoppas att de tar slipning och tapetsering samtidigt. De har ju faktiskt som policy att hyresgästerna ska bli lidande så lite som möjligt vid reparationer och dylikt, som t ex tidsmässigt.

När vi pratar tajming är det också av högsta vikt för mig i mitt jobbsök just nu, att jag lyckas tajma in rätt så att mina utskick kommer precis när företagen upptäcker att de behöver personal - det vore toppen! Även om jag vet att man kommer långt med flit och kompetens så behövs det faktiskt lite flyt också för att få just det där jobbet, drömjobbet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar