onsdag 21 mars 2007

14 mars, onsdag II

En kvallsrunda blev det sen efter att jag paborjat ett nytt stickprojeckt - en jattefin sjal i duvblatt med halmonster. Den blir perfekt over ett vitt sommarlinne eller en snygg klanning.

Vi tog oss till 34th Str med subway, vilket inte ar langt ifran Empire State Building. Gick in pa det gigantiska Post Office som faktiskt ar oppet dygnet runt!

Gick fran 8th Ave till 7th Ave, en svang pa H&M, och sen tog vi linje 1 till 66th med Barnes & Nobles. Ut sedan pa Columbus Ave, fran 66th till 72nd Str. Vi gick forbi Maries gamla arbetsplatser, Alskling (fast med prickarna) och Malia Mills, och sa visade hon mig tva bra cafen, La Fortuna och ett bagelstalle som heter Muffin Coffeeshop som ligger pa 70th Str. Elite var ett annat stalle pa 68th Str som hon visade men det kommer jag inte ihag nu vad det var for nagot, men det ligger i hojd med ett postkontor dar jag kan kopa frimarken. Darefter gick vi 72nd Str vasterut fran Columbus Ave vid Verdi Square, mot Broadway, till 74th Str dar Fairway ligger (ett annat, det finns flera har i NY). Vi handlade lite infor helgens resa, och kikade pa folk vid Verdi Square innan vi tog 1-an fran 72nd Str Station.

Nar det galler mat idag sa har jag av den "inhemska" maten atit en Thai wrap med paprika, jordnotssas, tofu, groddar och sallad - gott men annorlunda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar