lördag 22 april 2006

På gott humör

Nu har jag precis varit på författarträff i Ludvika och lyssnat på Annika Bryn. Hon inte bara skriver böcker utan bloggar också. Riktigt trevligt och intressant att se en annan bloggare "i verkligheten"! Köpte en av hennes böcker, ska bli spännande att läsa nu när jag hört henne berätta om sitt författande. Långt tidigare när jag fick veta att hon skulle vara i Ludvika idag tänkte jag att då måste jag ju läsa något hon skrivit - tittade på biblioteken både här och i Växjö (var ju i min gamla hemstad över påsk, ett inlägg om denna vistelse kommer snart), men allt var utlånat! Men, nu har jag ju köpt en bok, och den är till och med signerad :)

En riktig kanondag är det idag! Solen skiner och himlen är klarblå, fåglarna kvittrar och det luktar så där härligt vår - lite mylla som bärs av en frisk men halvljummen vind. Härligt! Det är så lätt att vara på gott humör då, inte bara naturen utan man själv lever upp såna här vårdagar.

2 kommentarer:

  1. Ja du, det var en alldeles ovanligt skön dag i Ludvika! Och skoj att se dig! Hoppas nu du tycker om boken!

    SvaraRadera
  2. Jodå, so far so good ;)

    Risken för sträckläsning är hög, har jag märkt.

    SvaraRadera