tisdag 17 januari 2006

Jobbmöte och förväntningar

Idag har jag varit på möte inför uppdraget i vår. Det ska bli spännande att äntligen få använda mina kunskaper som jag har plockat på mig under mina tre år på högskolan. Känns lite otroligt ändå att det skulle bli som egen företagare, jag som alltid har tyckt att det innebär såna risker... Men, vilket jobb idag innebär inte risker?!?

Just att jag har en högskoleutbildning gör att ribban känns ganska hög, förväntningar på mig själv både från arbetsgivaren och mig själv. Jag vill ju göra ett bra jobb! Det var bara så länge sen jag övade på dessa moment som uppdraget består av. Pojkvännen har väl också en del förväntningar, på hur det ska gå och att jag ska vara så duktig, och då kan jag känna att jag vill ropa "Jag är inte alls duktig!! Så det så." Men, sen slår tanken mig, att det kanske jag är ändå - på mitt sätt, som jag är, med det jag kan.

Tja, spännande och lärorikt är jag säker på att det här kommer att bli!

2 kommentarer:

  1. Lycka till, det kommer att gå jättebra!
    Man är duktigare än man tror!

    SvaraRadera
  2. Tack för de snälla orden!

    Just att man kan mer än man tror är något som jag själv brukar säga till andra och brukar för det mesta tro på det själv också, men ibland händer det att det kommer en svacka. Men, det är väl så livet är - lite upp och lite ner, så att man ska veta att man lever!

    SvaraRadera