onsdag 18 mars 2009

Det går lika bra med zelleri

Tro mig när jag skriver att jag blev förvånad när jag läste innehållsförteckningen på den Loka med päronsmak som jag drack tidigare ikväll. Nu skriver jag innantill:

"KOLSYRAT VATTEN, NATURLIGA AROMER AV PÄRON OCH CITRON, NATRIUMVÄTEKARBONAT, KALIUMVÄTEKARBONAT, MAGNESIUMKLORID, NATRIUMSULFAT, SELLERI."

Selleri?!? De andra ingredienserna kan jag förstå, men varför ska man ha selleri i mineralvatten?? Är det någon som kan ge en vettig förklaring till det så varsågod! Jag kan i och för sig tänka mig att det handlar om att selleri ger en fylligare smak, då det används i så många olika kryddblandningar - men då är det just det, kryddblandningar. Inte smaksatt vatten. Nä, det här är konstigt tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar