tisdag 1 april 2008

Dagens mat

Kan ju småstarta lite lätt med en matdagbok, det var ju ett tag sen nu.

Frukost:
Filmjölk med linfrö, havregryn, cornflakes och ringlad flytande honung ovanpå. Två smörgåsar i stil med Lingongrova, en med ost och grön paprika och en med leverpastej och grön paprika. Bregott på båda. En kopp citronte till denna eminenta frukost. Jag hade tagit fram en apelsin också som jag hade tänkt att skära i klyftor men sen blev jag så mätt så jag orkade inte den. Apelsinen får höra till ett mellanmål istället.

Frukostläsning var boken Klimatsmart. Den kan jag rekommendera till ALLA - dels de som är oroliga för vår jord och undrar vad man mer kan göra för att klimathotet ska minska, dels de som inte alls har en aning eller tror att det inte är någon idé med källsortering för "allt hamnar ju i samma kärl ändå till slut". Läs gärna vad som händer med dina sopor här.

Uppdatering 2 april kl. 14.40:
Lunch njae det var väl snarare fika hos mormor vid tre. Men innan kaffebrödet, som bestod av en skiva vetekrans och en bondkringla med smör och ost - båda hembakta, åt jag två mackor, en med lax på och en med korv. Drack två små koppar kaffe som tydligen var två för mycket för en och en halv timme senare fick jag magknip. Jag misstänker att det berodde på kaffet.

Middag åt jag mellan halv nio och nio. Den bestod av två varma mackor med köttfärssås, körsbärstomater och fetaost. Till det åt jag måndagens rester av grönsalladen - isbergssallad, avocado, rödlök, körsbärstomater. En kopp te till dricka. En hembakt kanel- och morotsmuffins till efterrätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar