fredag 13 april 2007

28 mars, onsdag

Idag har jag varit pa Guggenheims konstmuseum och tittat pa en massa tavlor av franska och spanska konstnarer. Det ar helt fantastiskt tycker jag att se en oljemalning framfor sig och inse att den har funnits sedan 1600-talet, t ex, och annu mer anmarkningsvart ar det att malningarna ar val bevarade. En annan sak jag funderade pa var ifall konstnarerna medan de levde visste hur stora de skulle bli i modern tid.

Normalt sett ger det inte mig sa mycket att ga pa konstmuseum och kika pa tavlor, men vissa tavlor gor att det ar vart att betala intrade bara for deras skull. Sa var det har med t ex malningarna av Jesus pa korset.

Idag har jag atit varens forsta glass, en King Cone som egentligen inte var stor (vilket den sag ut att vara enligt skyltningen) men den var helt ok! En varmkorv till lunch, men en stadig middag pa Utopia (vid Verdi Square vid Columbus Avenue och 72nd Str.) pa kvallen med syrran - stekt firre med broccoli, bakad potatis och sallad - gott!

Jag gick en svang i Central Park och tittade pa alla faglar och ekorrar. Det var riktigt varmt idag, men det ar fortfarande kyligt pa kvallarna eftersom det ofta ar stjarnklart, utan moln som haller kvar varmen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar