söndag 2 juli 2006

Små människor i värmen

Det är varmt. Knappt att man orkar röra sig. Ändå så känner jag att jag måste ut, gå eller jogga, eller kanske ta en tur på mina inlines. Har ju faktiskt inte använt dem än i år, så det är väl hög tid att göra det. Jag vill röra på mig, har bara varit utomhus en liten stund idag och jag har väl lite myror i byxorna. Ingen ro att sitta här mer än en kort stund.

Egentligen vet jag inte vad jag ska skriva, men jag vill berätta om min brorsdotter, snart 2 år, och hennes lillebror, två månader gammal. Hon är som ett yrväder, det händer nästan alltid något i hennes närhet, och så pratar hon på som en sportkommentator! Hon är så go och glad och snäll, hon är behändig – som de skulle sagt i Norrland. Lillebror sover mest, växer som attans, kläderna jag köpte till honom i present som har legat och väntat i på honom i en månad nu är nästan för små, så jag måste byta. När han inte sover äter han gärna, eller pratar med omvärlden. Om den svarar eller inte bryr han sig kanske inte så mycket om, men han gillar när jag busar med honom. Det är ju nästan så att man vill ha… Och det vill jag ju, men om några år – inte nu.

Nypotatis och sill har det blivit idag i alla fall, kassler och pannkaka (fast inte tillsammans) för de som inte gillar sill (pannkaka för den lilla och kassler till hennes mamma), och till efterrätt ostkaka med glass och grädde och jordgubbar. Somrigt värre. Och gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar