måndag 8 december 2008

Julfint

Nu har jag pyntat och gjort julfint hemma hos mig. I lördags åkte julkartongen fram med dukar och tomtar och porslinsfigurer, och allt eftersom grejer har åkt fram på hyllorna har vikten på kartongen minskat. Inte för att jag har så mycket att pynta med, men det har jag gillar jag. Den här lilla tomteflickan gjorde jag själv förra året när jag och kompis Marina hade pysselkväll hemma hos henne. Delarna är inköpta på Panduro och jag blev riktigt stolt över resultatet.
Samma sak med den här tjejen, som står i mitt sovrum. Det känns egentligen mer som en kökstomte men hon passade bra även i sovrumsfönstret bredvid min fredskalla, som för övrigt vägrar att blomma (är det någon som vet vad man kan göra åt det?).
Andra advent har redan varit, och nu på söndag är det tredje. Dagarna går snabbt, speciellt när det blir mörkt så tidigt.
De här figurerna står i köksfönstret. Jag vet inte vad ni tycker, men jag gillar mina grisar!
Så här ser det ut i köket nu. Julgardinerna låg längst ner i gardinlådan, mörkgröna med små guldiga stjärnor på. Riktigt fina, och inte så där typiskt juliga med tomtar eller grisar eller röda hjärtan på. Den röda bordsduken hittade jag på Hemtex i lördags. Den var rejält stor, 140x220 cm, så den ligger faktiskt dubbelvikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar