tisdag 7 oktober 2008

Svamp i massor

Idag (måndag) har jag plockat trattkantareller i skogarna mellan Ingelstad och Hovmantorp. Och vad svamp vi hittade! Hade jag haft min kamera här så skulle jag lagt in bilder på den orensade svampen, men tyvärr så glömde jag den i Ingelstad. Jag har dock fyra liter kvar att rensa. Tänkte ge en del till mamma så hon kan bjuda på söndagsstek med trattkantarellsås ;-). Själv förväller jag en del och torkar en del. Får se om det gör någon skillnad i smak. Jag vet att torkade trattkantareller kan man smula ner som smaksättning också, i lasagner eller köttfärs t ex.

Jag har inte kunnat rensa all svamp i ett svep utan jag har pendlat till och från datorn, och en anledning till att jag sitter här nu är att jag fastnat... Egentligen borde jag ta hand om den sista svampen, äta något, magen kurrar lite nämligen, och sen gå och lägga mig. Imorgon har jag annat att rensa - eller sortera ska jag säga, eftersom leveransen efter storveckan kom idag. Onsdag blir hektisk eftersom jag har mycket varuleveranser till mina kunder då och då måste allt vara färdigsorterat!

Nä, bäst att börja göra sig i ordning för natten nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar