onsdag 14 november 2007

Stökigt läge blir fin rymlig tvåa

Onsdag lunchtid: Jag har organiserat mina bokhyllor och ställt in alla böcker som låg på golvet. Det känns så skönt att få lite golvyta i sovrummet igen! Frukosten är nere - eh ja det blev sen frukost, eller kalla den brunch förresten, idag.

Imorgon får jag middagsbesök och jag vill att det ska vara fint här då, i alla fall inte lika stökigt som det är nu. Så att ta itu med den stora disken blir ett måste. Slänga pappersskräpet i sophuset. Dammsuga. Plocka fram lite prydnadsgrejer som jag ännu inte plockat upp sen flytten - kartongen står just nu i förrådet. Gärna byta gardiner i köket också eftersom jag tycker att de jag har inte passar sen det blev ommålat. Men att stryka går före i prioritet, har lite rena kläder som ska strykas till innan de ska in i garderoben. De har bara väntat sisådär en vecka på det...

Körövning sen ikväll - ska bli kul! Vad som inte är lika kul är att jag är täppt i näsan. Vill inte bli förkyld! Ska nog ta och skölja. Äta apelsin och vitlök och dricka honungsvatten. Det ska jag nog göra redan nu. Ses om ett tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar