tisdag 30 oktober 2012

5 down, 1 to go

Så skönt, att jag snart är färdig med de sex inlämningsuppgifterna i kursen jag läser. Nu har jag bara en kvar och den tar jag imorgon. Sen så är det hemtenta som gäller, inlämnas nästa vecka. Plus en muntlig tentamen också. Den är rätt mastig den där 7,5 hp-kursen faktiskt, men de vill väl försäkra sig om att studenterna har att göra!

Nu är det snart läggdags. Ikväll har jag bättrat på mina järnvärden med nötlever, vitkål och ett litet glas rödvin, men så tror jag det behövs nu när lingonveckan precis tagit slut. Visste du att 30 % av Sveriges kvinnor i fertil ålder anses ha järnbrist? Många utan att de ens vet om det. Vad har du i Hb-värde? Sist jag undersökte mig hade jag 124 g/l vilket är bara några enheter över den undre gränsen för järnbrist. Referensvärdet är 117-153 g/l. Sen säger inte det allt, det finns fler värden att hålla reda på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar